Med Automat 1-kort får du full oversikt over dine kostnader knyttet til drivstoff, vask og lading. Kortet er gratis og gebyrfritt, og du betaler først når fakturaen kommer måneden etterpå. Kortet kan brukes på alle Automat 1-stasjoner i Norge. Som privatperson er søknadsprosessen helautomatisert med kredittsjekk og BankID-signering.
Du kan velge å ha flere kort på samme konto. Alle kort vil komme med på samme faktura, og du vil kunne se hvilke kjøp som er gjort med hvilke kort. Privatkunder får opp til 45 dagers kreditt, helt uten renter og avgifter.
Med Automat 1-kortet blir det enkelt å administrere og holde oversikt over bedriftens kostnader knyttet til drivstoff, vask og lading. En bedrift kan ha et ubegrenset antall kort, for eksempel fordelt på ansatte eller kjøretøy Alt forbruk samles på én samlet faktura hver måned, tydelig oppdelt per kort, slik at du enkelt kan følge med på utgiftene og holde regnskapet i orden.
Gjennom våre "Mine sider" får du full kontroll over ditt forbruk, fakturaer og tilgjengelig kreditt. Her kan du bestille nye kort, sperre tapte eller stjålne kort, samt se og endre PIN-koder. Som bedrift kan du gi flere ansatte tilgang, og hvis du har kundeforhold som både privat og bedrift er det enkelt bytte mellom disse kontoene.
Automat 1 godtar AvtaleGiro og E-faktura som betalingsform. Ta direkte kontakt med egen bank og opprett avtale. Ta med KID-nummer på en faktura og kontonummer 6011 05 53881. Banken ordner resten. Hvis du bruker nettbank, kan du registrere AvtaleGiro eller E-faktura neste gang du betaler en regning fra oss.
Med eFaktura får du regningen ferdig utfylt rett i nettbanken. Alt du trenger å gjøre er å godkjenne betalingen. KID- og kontonummer er allerede fylt ut. Referansenummer for å opprette E-faktura er kundenummeret ditt; syv siffer.
Med AvtaleGiro betaler du drivstoffregningen din raskt og enkelt. Banken din sørger for at regningen blir betalt på riktig tidspunkt. Du slipper å bruke unødvendig tid på å betale regningen og unngår purringer. AvtaleGiro er også rimeligere enn andre betalingstjenester.
Minst syv dager før forfall blir du varslet om regningens beløp og trekkdato, slik at du har full oversikt og mulighet for å stoppe betalingen om nødvendig. Gjennom bankens kontoutskrift, eller via kontofon, får du bekreftet at regningen er betalt.
Husk at du når som helst kan gå ut av ordningen ved å kontakte banken din.
Kundeservice treffer du på 800 32 020, eller mail kontakt@automat1.no
Før man fyller reserverer banken 1500kr fra kortet ditt. Dette blir løst ut automatisk umiddelbart etter fylling, men enkelte ganger kan forsinkelser eller feil hos bankene gjøre at dette tar litt lenger tid. Vi har dessverre ikke muligheten til å gjøre noe med dette, men hvis du ringer din bank kan de hjelpe deg å løfte reservasjonen.
Ja, på alle Automat 1-stasjoner kan du benytte både Visa og MasterCard.
Ja, du kan betale med bankkort merket med BankAxept på våre Automat 1-stasjoner. Kort med BankAxept er et debetkort med online deknings- og autorisasjonskontroll, og bruk av kortet forutsetter dekning på kontoen.
Nei, dine innkjøp faktureres måneden etter at de er gjennomført. Du får fakturaen i begynnelsen av måneden, og har normalt 15 dager fra fakturadato til forfallsdato.
Du kan kontakte oss på Kundeservice, telefon 21 49 64 20 hverdager kl 8.00 – 16.00, eller send oss en e-post: kontakt@automat1.no
Noen kunder har opplevd at feil person har mottatt faktura. Dette har gjerne vært en person i nær familie. Dersom du har opplevd dette må du ta kontakt med vår kundeservice. Vi vil i disse tilfellene legge inn fødselsnummeret ditt for å sikre at oppslaget treffer riktig person.
Årsaken til feiloppslaget har vært at vi grunnet GDPR har valgt å ikke lagre fødselsnummer i våre systemer som standard. For å sende elektronisk faktura gjør vi i stedet et oppslag i Efaktura-registeret ved å bruke din e-postadresse og ditt mobilnummer. Feil mottaker for efaktura har skjedd når flere familiemedlemmer har benyttet samme e-postadresse eller mobilnummer i sin nettbank.
Dersom du har spørsmål tilknyttet dette kan du kontakte vår kundeservice.
Etter endring av vår fakturapartner har dessverre ikke avtalegiro blitt videreført automatisk. Dersom du tidligere har benyttet avtalegiro har du nå i stedet mottatt e-faktura.
Dersom du ønsker å fortsette med avtalegiro må du sette opp dette på nytt. Dette kan du gjøre direkte i nettbanken din eller alternativt ved å følge denne lenken. Mottaker vil nå være Blue Energy (som er det juridiske navnet til Automat 1). Dersom du er vant til at fakturaene automatisk blir betalt anbefaler vi at du tar en sjekk om det ligger noen utestående fakturaer fra oss. Automat 1 vil ikke tillegge gebyrer på forfalte regninger for de dette gjelder.